torsdag 14 maj 2009

Snart börjar det kuliga!

Börjar va nog så mycke klagasamt på denna blogg.... Men det ska bli ett slut på det hoppas jag. Nova är fortfarande ganska slö, men hon äter och dricker. Lite feber har hon också. Hon är tungandad och blir andfådd för minsta lilla. Istället för att gå upp för trappan så ropar hon att man ska komma och bära henne. Har inte annars några förkylnings symtom. Ingen snor näsa eller nysningar, allt verkar sitta i bröstet. Man blir nervös att det ska bli lunginflamation av det hela....Men vi har belsutat att åka till Stockholm ändå. Hon är ju piggare nu än i början på veckan.....Och Militärdoktorn uppe i Byvattnet kan väl bota henne??





Nä, nu ska ja inte secka nå mer om sjukdomar på ett tag. Igår kväll fick jag ett oväntat och trevligt besök. TUR att man hade Gevalia hemma..... En gammal/ung klasskompis från Bredbyn var i Skorped med sin son på fotbollsträning och då passade hon på att hälsa på mig. Vi fick en trevlig pratstund, hoppas att det blir en tration....





Packningen inför Stockholm pågår för fullt. Träffade Roberts Arbetsgivare igår och han påstod att man bara behöver ett!! par skor med sig. Han ljuger!! Jag har packat ner fyra par plus de jag åker i...Det behövs skor med klack å utan klack, Varma å kalla, Snygga å sköna...osv osv... Men det torde väl finnas affärer dit man ska om man nu råkar ta för få med sig?



GRATTIS Ethel till körkortet! Passar ju utmärkt att fara till Turkiet och fira nästa vecka. MEN jag är besviken att du inte vill köra Mercedes. Du ska få låna RödRacern av Robert så ska du se att du ångrar dig och sticker illa kvickt på Bildahl.....
Jag förväntar mig att du är chaufför åt mig minst 10ggr! (För att jag är så snäll och inte sätter in bilderna när du gör dom "riktiga grimarserna......")

Nej, nu måste jag sticka på "köpra" medans Nova sover å köpa nå gött te bussturen imorgon.....

1 kommentar:

  1. Ha så tokrolit i fjollträsk nu!! mumma me hotellfrukost....Kram

    SvaraRadera