fredag 1 maj 2009

Good moorning

Ny dag nya bekymmer, eller? Vaknade vid kvart i sju, strålande sol och en arbetsmyra ute på vedbacken. Robert hoppade upp ur sängen och älgade iväg ut han med. Det var så klart Rickard som var på hugget. Han gillar nog också att göra ved....?

Igår när jag gjort mitt ofrivilliga kvällspass for jag bort på brasan och hämtade hem Nova. Väl hemma såg jag att mina tilltänkta grillkompisar varit och lämnat en tallrik full med potatisgratäng, kött och Kristers speciella Ungkarls sås.....Tackar.... Efter en stund kom dom som lämnat tallriken och vi fick en trevlig avslutning på kvällen. Som vanligt var det viktiga ämnen som skulle avhandlas.En kille som varit till sin mor i Byvattnet dök in på sen kvällen och grannen "Dalton"....
Fantasin var i full gång inför Westernfesten som ska bli på Bygdis. Näsströms bröderna går numera under namnet BRÖDERNA DALTON. Tror även jag har värvat några fler till festen. Har vi tur kanske självaste ZEB dyker in.... Jag har min utstyrsel nästan klar, fattas bara lite sömnad....Lovade visst att jag skulle sy Daltons dräkter oxå, men hur fågeln såg dom ut nu då? Rickard påstod att dom hade gulrandiga kläder.....Alla ville va den tjockaste, varför?

Idag klockan två har vi i festkommiten möte. Får se vad vi hittar på då och sen börjar slaveriet på service igen.
Tack å hej för den här gången.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar