onsdag 27 maj 2009

Rugg uggla!!

Fy va ruskigt väder idag nu då. Ledig som man ä och allt.. Dagen startade vid halv sju med kaffe och barnkanalen. Sen har väl dagen gått på nå vis. Var på arbetsmöte på Serviehuset. Gick väl hyfsat. Går lite hett till emellan åt.....Mormor kom hit och passade barnen. Sen ikväll kommer hon igen när jag ska på Trädgård möte.......Det var egentligen farmor som skulle hit men vi lånar henne en annan gång istället. Får se om tanterna? överlever min mystiska cheesecake......
Vi samlades på bygdis och förberedde alltihopa. Bara smarrigheter överallt. Ananaspajer, Rabarberpajer, olika kakor och en läcker kycklingsallad som Kerstin M hade gjort....
Tre säkra tjejer fixar det sista med salladen... På detta vår-möte finns även ett växt lotteri, jag hade tur och vann på fem av mina sex lotter. Så nu ska de bli tomater, paprika, gräslök mm. Fast få se nu, jag har ju inget växthus. Det kanske går att skrämma liv i växterna ändå......


Kolla in läckerheterna. Inget bantarbord direkt!! Bara godsaker hela vägen. Min cheesecake tog slut så barnvakten blev utan. Erbjöd en tomatplanta istället men hon tackade nej......


"Jag har hört på radion idag, att det är solsken över hela vår stad. Det låter väldigt underligt, för jag har bara regn hos mej....." Nynna på låten får ni göra själva.... I alla fall verkar det inte falla nåt regn över den här donnan.....

Ser rätt så härligt ut att sitta i bikinin. Här hemma fryser man som en hund och det blåser storm. Funderar nästan på att ta fram tjocksockarna igen! Undra om Syrran hunnit hälsa på före detta Skorpedsbon Malin nånting?? Snart är semesterveckan slut och dessa soldyrkare kommer hem igen.....Lämpligt till helgen när det ska bli hett även in Sweden....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar