fredag 29 maj 2009

En vinstlott är dragen...

Klockan är 12 och jag har redan gjort bort min jobbardag...Fick nämligen byta mina kvällsturer fre, lör och söndag. Istället för att jobba kväll fick jag dagtid. Känns som en riktig vinstlott....Hela dagen kvar fast man jobbat sina timmar!! När jag ändå är inne i jobbprat: Har kommit på en genialisk ide med den nya omorganisationen. Nämligen att två personer delar på en heltidstjänst. Då får man plötsligt jobba typ var fjärde helg istället för varannan.... Det svåraste är bara att hitta nån som vill dela. Det blir ju bara hälften så mycket i börsen också.....Man gillar ju att köpa!!( Alla intresserade anmäler sig till mig). Vi kanske kan jobba lite extra på vardagarna......
Synd att det som egentligen är ett ROLIGT jobb förstörs mer och mer av helgs och kvällspass, pappersjobb, poolpass, för lite tid, och annat som man inte "mäktar" med. "Gamlingar" är ju roliga att jobba med. Men kommunen gör allt dom kan för att förstöra arbetsmiljön och glädjen i själva jobbet!!!

Robert har åkt till optikern på em. Försökte flörta till mig att han skulle gå på Granngården och köpa mer "staket". Jag köpte alldeles för lite igår, och jag vill ju göra klart..... Han hade lite andra ärenden också.....Har jag tur hjälper han barnen att köpa en Morsdagspresent....

Eftermiddagen och kvällen förflöt i lugnt tempo. Var ute med barnen hela em. Oscar och hans kompisar körde fyrhjuling som bara den....Ända till Oscar körde tipp, han hoppade över några stockar och for nästan rätt in i garaget.... Styret blev lite snett plus blåmärken på knäna. Trodde det skulle va värre när fyrhjulingel låg på honom.... Kanske är en fem åring inte riktigt mogen att köra??

På kvällen hoppade fem kusiner i badet och hade jätte skoj. Sen blev det naken party med popcorn, saft och salta pinnar... Och nu är klockan slagen, alla kompisar har gått hem till var "vört" och nu ska jag umgås med sambon= läsa brochyr om nya polar vagnar!!! Drömma kan man ju göra i alla fall...... God night!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar