måndag 2 november 2009

Vad har hänt??

Vad har hänt med bloggandet? Det måste va jobbet som börja inkräkta för mycket på fritiden.....Har rakt glömt bort att blogga i helgen, som förövrigt har fördrivits på Service. Jobba på kvällarna och spackla på dagarna...Oj, vilken rolig helg!! Vi va allt bra avundsjuk på alla som for på Lasse-Stefans och förlustade sig på Lördagskvällen......Jag hade faktiskt ett par stycken pensionärer som var sugna på att hänga med dit och dra en vals.....men vi hann inte skicka iväg dom med bussen.... Helgen försvann och vips så var både barnen och sambon borta. Den vuxne for till Stockholm och barnen till Byvattnet. Så när jag kom hem på Söndagskvällen va jag alldeles själv.....Huvvaligen!Dom här farliga monstren var i farten på Lördan. Verkligen ruggiga typer....

Idag måndag hade jag bokat klipp och färgning på Klippverkstan i Bredbyn. Har inte klippt mig där sen dom flyttade dit. Varför vet jag inte. Jag var alltid nöjd då jag klippte mig hos dom när salongen fanns här i Skorped. I alla fall infann jag mig där kl 11 för min "makeover". 4 timmar senare gick jag därifrån som en smart brunett.....?
Det sönderblekta oranga "svintohåret" byttes bort mot en mörkare nyans. Mitt hår var inte direkt i toppskick.....Frisyren är jag jättenöjd med. Den bruna färgen måste jag fundera ett tag till på om jag tycker det är snyggt eller inte?? Tar ett tag att vänja sig, men min riktiga färg är ju ganska mörk. Den har jag för övrigt inte sett skymten av på många, många år! Innan den här blekningshysterin började, färgade jag mitt hår svart å då tyckte jag det var supersnyggt......


Med mitt nya ädla utseende drog jag vidare mot Edvarssons och köpte färg till hallen...Ni får själva gissa vad som blev dyrast....Färg till 6okvadratmeter vägg eller färgen till mitt huvve!
Hämtade mina två barn i Byvattnet och fick samtidigt höra ryktas om att det finns bebisar på gång i vissa magar, två olika magar närmare bestämt......å småttingarna blir släkt med varandra dessutom. TREVLIGT!! Mera bebisar tack!

Nova är också på hugget när det gäller utseendet. Hon har hängt med i trenden om botoxade läppar, men snål som hon är gjorde hon en egen variant. Här kommer receptet om någon känner sig manad för en gratis läppförstoring...
Ta på er en tung ryggsäck och gå utför en järnbro, se till att tappa balansen och ramla sedan rakt fram så ni slår munnen i järnet!! Fläskläppen kommer direkt och ni får se ut som Pamela Andersson, åtminstånde den stund som svullnaden sitter kvar......Novas läpp börjar se normalare ut nu...Tack vare väl!


Det får va allt för denna gång....See you!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar