onsdag 25 november 2009

Usch! Va jag ligger efter....

Jag ligger flera dagar efter i bloggandet. Idag måste jag ta och rapportera om "grand finale" i Trädgårdsföreningen. Enligt tradition samlas vi varje år i Bystugan, Önskan. Där har vi knytis och pysslar med lite ut av varje. Varje år är det lika kul att se vad alla ska designa för nått.....I år var det blomster arrangemang, mossprojekt, tomtar mm...Jag försökte knåpa ihop ett nytt väggord till hallen. Får se om det blir sopor eller om ordet kommer upp på nån vägg så småningom.....
Här är några av sakerna vi fick till under Måndagens trivselkväll......

Sanna Jacobsson är en riktig designer. Hon gjorde två stycken "arrangemang", som blev superfina. Har hon fått sin konstnärliga ådra av sin far måntro??
Den här har Sanna skapat.....Visst blev den fin?

När det blev dax för fikat var det som vanligt en uppsjö av delikatesser. Ost, kex, pajer, tryfflar mm. Nått som var särskilt gott var pepparkaksorbet (stavning?). En riktig höjdare! Efter att vi frossat i oss alldeles för mycket städade vi undan och sen pös vi iväg till var vört. Hörde av Önskan damerna att det ska bli kak-buffé i Bystugan på Fredag. Då blir det nog riktigt vrålfika! Så har ni lite för er på fredag, då styr ni kosan mot Önskan......och fikar så mycket ni orkar...

Annars har veckan bestått av jobb och idag onsdag är jag ledig. Drog till å börja måla om en gammal teakskåp som vi ärvde av Mocke. Det är ju så kul att måla.....passar på när sambon är i Stockholm. Då kan han inte komma med nå invändingar.....
Den här fulingen ska få fortsätta sina dagar i en vit skrud.....

Nu ska jag räken perninga! Det talas om en Ikea resa imorrn.....

Köp å köp! Jag hör inge annet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar