måndag 30 november 2009

Trögt som bara den...

Nu har det gått så där trögt med bloggandet igen. I helgen var det jobb på kvällarna och adventspyssel på dagarna....Det var fullt sjå bara med att packa upp alla saker ifrån Ikea. En del fynd har inte ens kommit på plats än...Sambon spenderade delar av Lördan med att skruva ihop bordet vi köpt. Men lyckan blev kortvarig! När bordet var färdigmonterat upptäcktes flera repor på ena skivan och ett hack på den andra. TRÅKIGT! Vet ej om dom kommit dit under monteringen eller om dom fanns där från start. Ringde till Ikea kundtjänst och beklagade mig. Fick tala med en trevlig typ och det var bara att skicka in bilder på eländet så skulle dom höra av sig. Idag ringde dom och meddelade att dom skickar nya skivor nästa vecka....IKEA kan man lita på! Inge svårigheter med reklamation där inte.....

Nu äre 70-tal på gång igen. Det ringde en kille och ville låna kläder ifrån 70-talsfesten som var på Bygdis för ett antal år sedan. Det gick fint, vi hade kläderna kvar uppe på vinden och det slutade med att han lånade mina "discobrallor" ala ABBA. Lila tajta brallor med världens utsvängning nertill. Byxorna satt som smäck. Snygg som bara den blev han och han måste ha blivit "king of the dancefloor" sen på kvällen...

Teakskåpet är klart om det nu var nån som undrade över det.....Ska bara få dit nya knoppar. Dom är införskaffade med skruvasen va så klart för korta! Aldrig kan man reda sig själv. Nu måste jag flörta med sambon när han kommer hem så han fixar det åt mig.....han tycker nog förövrigt att jag hittar på för mycket....Höll väl på svimma när han kom hem och såg att jag målat om skåpet....men det blev ju mycket snyggare!

Visst blev det fint?

Tack för mig...

3 kommentarer:

  1. Mycket snyggt skåp!!
    Synd bara att han som lånade dina brallor valde ett annat par innan han åkte... vört de blev för tajt iaf!!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst blev det bra! Va besviken jag blir på byxlånarn....Han var ju så SUPER LÄCKER i dom....

    SvaraRadera