måndag 16 november 2009

Ruggigt värre...

Var är alla stora härliga snöflingor som man gått å väntat på? Inte här omkring i alla fall! Pissigt värre är det ute. Nu vill vi ha lite vinter mys i byn......Så här mysigt kan det va en kall vinterdag. Termometern visade -25. Det här är också en mysig, kall vinterdag......Temperaturen va nog lite varmare än -25 i overallerna....Jobbigt att köra fast!

Idag har jag varit ledig efter helgsjobbet å barnen sov ända till kvart över sju. Trevligt med sovmorgon.....På förmiddan drog jag och Oscar ihop lite kakor till kommande "marknad" som ska va på Bygdegården på Lördag, ni kommer väl? Mellan klockan 12 till 16.

Sen var det till att leverera två barn till Byvattnet, dom ska få sova över där eftersom Bakfickan har halv stängnings dag i morgon. Dom fick komma redan klockan två så jag hann va med på APT på Service. Måste ju hänga med i svängarna nu när det talas om nya tjänster....
Igår var vägen till Byvattnet GLASHAL..... Som tur var kom grusbilen innan jag skulle ge mig iväg mot Skorped igen, det var bara tur att man inte åkte ner i nått dike.....men det blev en tidskrävande färd! Idag var samma väg som en lervälling, men jag tror jag föredrar det istället för spegelblank. Hörde åtminstånde en bil som åkt ner i diket efter den vägen igår......det är värre än lite dynga, den går ju att tvätta bort, fast det är en rätt så tråkig sysselsättning....



Nu var det dax för nästa OS-kandidat.....känner doften av guldmedalj?

Nu har jag äntligen köpt hem Kanal 5s Desperat Housewifes genom datorn, så nu jämarn ska jag bli "up to date" med Fruarna.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar