tisdag 10 november 2009

Sol i sikte?

Ny jobbar dag betyder nu för tiden nya Poolkvinnor i Skorped. Sen den nya omorganisationen började är det nya ansikten varje dag. Jätte jobbigt för personalen och jag törs knappt tänka på hur det känns att vara gammal, sjuk, kanske glömsk och förvirrad....Hur känns det då att få ny personal varje dag som ska hjälpa dig med allt du inte klarar av....Dusch, matlagning, hygien, toalettbesök mm...Snacka om utelämnad! KOMMUN!!! Hur fågeln tänkte ni??? Och dom stackars anställda som ska flaxa runt på alla ställen, eller poola som det så fint heter...Dom får ha ont i magen och må dåligt......Ett förr så roligt och givande jobb har förvandlats till en mardröm...Ingen trivs längre och vi känner oss otillräckliga allihopa!!

Nej, nu måste jag tala om nått roligare, t ex att solen skymtats i dag på förmiddan. Det va härligt den lilla stund den var framme. Ikväll har det varit hockeyträning för Oscar och Farfar hjälpte till och skjutsade, Å Nova fick vara hos farmor en stund....Det tyckte hon va jättekul.


Denna tråkiga dag kan behöva lite uppmuntran. Se på denna lilla film...HUMOR på hög nivå...?

Idag fick jag en komplimang av en "gamling" och de är ju alltid trevligt....Han sa att: Jag kunde aldrig ha fyllt trettio, han trodde jag var mycket yngre.....Tack för den! Kul att höra när man passerat 36.....Men jag kan ju även nämna här om veckan, när en annan pensionär frågade om jag hade mina egna tänder kvar eller om jag också satt in protes!!! Huvvaligen, undra hur gammal jag var i dennes ögon...80 kanske. Summan av alltihop blir väl att man har en väldigt svårbestämd ålder....I alla fall när det är vårdtagare som gissar......

Nu ska jag försöka mig på att se lite tv genom datorn. Tack för mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar