onsdag 4 november 2009

Vab!

Idag blev det vård av barn, precis som jag förutspådde igår kväll när pojken låg och huttrade med 39.3 graders feber. I morse halv sju ringde jag till våran "resursplanerare" för att meddela att jag inte kunde komma på jobbet. En Solbergsbo tog emot mitt samtal, förövrigt också mor till Roberts jobbarkompis....

Nu får man dessutom ha ännu mera ångest och ont i magen när man måste va hemma från jobbet. Dom anställda inom äldreomsorgen/kommun blir ju utskickade vars som helst för att arbeta. Så idag var det troligtvis en Anundsjö jänta som blev hit kallad för att göra mitt jobb. Tänk va bra? Olika vårdare hela tiden...aldrig samma människor, hemskt både för personalen och pensionärerna! KOMMUN-Hur tänkte ni???

För att va hemma från jobbet i en dag krävs det 4 samlag....Nej, samtal menade jag såklart.. Fast fyra samlag hade varit trevligare förstås...(inte med dom jag ringde till dock)

Nr ett, till Resursplaneraren
Nr två, till Barnomsorgen
Nr tre, till Chefen
Nr fyra, till Försäkringskassan..
Sen blev det också ett bonus samtal, Nr fem, till Svärmor för att beklaga mig över alltihop!

Hur gick det med sjuklingen då? Han blev frisk som en nötkärna på förmiddan så i morgon är man på jobbet igen. Tack vare väl....Å då krävdes det två samtal till. Först till Bakfickan å sen till Solbergskvinnan för att meddela att man ä på banan igen....

Dagen har annars gått i sakta mak, inga stordåd gjorda alltså. Provade på penseln lite i hallen men det var allt....Nu ska jag göra medarbetarenkäten som Kommun skickat ut. Där ska man svara på frågor gällande arbetet....Blir intressant att se resultatet...

Å sen sticker jag till sängs, tack för mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar