söndag 27 augusti 2017

Nu är jag RIKAST!!

Hej hopp!

Jag blev inte rikast på travet om ni trodde de! Nej, jag blev rik på bär och svamp, och det är nog en större rikedom än perninga 😜

Vi hade en helmysig dag jag, mamsen och Oscar. En utflykt till skogs som slutade med fulla hinkar hallon och dessutom ett gäng med gula kantareller. Nu är man NÖJD! 
Vilken lycka!! Det syns ju på oss hur glada vi blev över skörden 😍😍😍

Stora fina hallon. Mums! 

Och här har morsan och Oscar fått kantarellfnatt!! Dom tog allt så jag blev typ utan....

Det här är det "tråkiga" med att plocka bär och svamp = rensningen! Men, nu är det klart och bären är i frysen och svampen är UPPÄTEN! Blev såklart våran paradrätt igår kväll. Svamptoast till förrätt. Göttans!


Och nu en tredje kopp söndagskaffe 
/Tack å hej 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar