söndag 14 mars 2010

Vilken dag!

Igår blev en riktig höjdardag! Umgås och ha trevligt hela dagen lång. Startade upp hos Rickard med den utlovade sillfrukosten....Även kallad Genrepet inför kommande Påskhelg, man kan ju inte gå mot påsk å vara helt otränad när det gäller sillätningen.....?

Efter lång sittning med sill, ägg och ostpaj for vi vidare mot Sundbergs grop. Där var pulka backen bättre än någonsin! Gick i raketfart utför slänten, för snabbt om ni frågar mej. Vädret var väl lite si och så, både blåst och hagel blev det under dagen.
Nova provkör skotern, bra att ha tutten i mun när man ska ut på en tur...
Här är det dax för lite mattåkning, det gällde verkligen átt hålla fast sig när det bar iväg. Här i gropen stannade vi till fyra snåret å då var det till att fara hem å duscha på sig och fixa lite knytis käk. Katrin och jag skrapade fram en riktig mumsig middag....Katrins gorgonzolasås gick inte av för hackor. Godaste man smakat på länge....Tro om den va nyttig också? Kvällen gick och sällskapet utökades eftersom med alla möjliga gäster.
Kvällens höjdpunkt blev när denna kille dök upp! Med sig hade han en hel bunt med kort tagna när han varit här i Skorped på besök på 90-talet. Där fick man se hur "gamm" vi egentligen blive....Jag fick se både Hasse Johansson och Bengt Eriksson, riktiga små skrinkar....och Anders Sundberg var bara en liten gvadd.....Jag själv då? Jo, jag fanns också fångad på bild....Jag var både yngre och fetare....hm

Så här glad blev jag när kompisen från Kåkstan ringde.....Katrin och Ricke B stirrar ut dom som sitter på andra sidan bordet.....Diskussionerna gick kanske heta?

Kvällen blev natt och tillslut gick vi hem till var vört. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar