onsdag 17 mars 2010

Pinsamt!

Idag har vi varit lediga. Dagen har fördrivits med att försöka minska det gigantiska tvätt och strykberget som på nått konstigt sätt vuxit sig till enorm storlek. Måste betyda att man har mycket kläder i garderoben, eftersom man kan vänta så länge.....?

Kusingrabbarna åkte till Bjästa på eftermiddan för att träna hockey, Katrin var chafför. Det är inte många gånger kvar nu på denna säsong. Medans passade jag och Nova på att fara bort på Konsum för andra gången idag. Nu skulle det inhandlas glass. Det var då det hände! (det som står i överskriften). På hemvägen stannade jag på Linus infart för att hämta posten då jag liks va i farten. När jag skulle där ifrån var det stört OMÖJLIGT! Det bara spann, jag hade åkt ner i två isiga hjulspår. Kom varken framåt eller bakåt.......Tillslut älgade jag iväg hem efter en spade och hackade bort runt varje hjul för att det skulle bita bättre. Hjälpte ingenting......Bara slira, både framåt å bakåt. Pinsamt att köra fast på en slät gårdsplan. (förutom hjulspåren då). Att man dessutom har en stjärnbil gör ju inte saken bättre. Jag fick helt sonika ringa efter Svärmor och Nils. Efter lite mer spadhackande och med hjälp av Svärmors starka armar kunde Mersan äntligen lämna Linkans gård och smyga iväg hem. Skyndade mig att backa in i garaget, Skäms på dig bil!!!

Mina planer på miljonvinsten ifrån Trisslotterna verkar vänta på sig och snart är loppet kört. Av våra fem lotter blev det bara två nya.......Men dom är fortfarande oskrapade, jag ska suga på vinstdrömmen ett tag till innan jag skrapar bort den.....

Nej, nu ska jag se slutet på Roomservice, få se vad dom hittat på för skoj! Tack å hej!

Kom ihåg! Frågor angående Skorpeds Skolans framtid på www.skorped.se ....Ös på med frågor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar