tisdag 23 mars 2010

Härliga tider!

Vilket härligt väder! Man blir rakt lite piggare.....Igår var en stor högtidsdag! Jag fick nämligen fara ut å ragga me "gamm rö mercan" väldigt trevligt, går som en klocka.....Färden gick mot Sollefteå och besiktningen. Behöver väl knappast nämna hur det gick, gamla trotjänare kan man lita på i alla väder. Kändes ungefär som jag åkte i en sån här merca när jag dörnade iväg över skogen mot Sollefteå.....

Det bästa med att fara å besikta är att man får "göra" Sollefteå också! Travade runt på de flesta affärer. På Fresks fick jag hjälp av en trevlig kille, han fixade min markisolering till lämplig storlek, visar upp resultatet här när det är klart, ska bli en tavla så småningom. Skattkistan fick sig också ett besök, där träffade jag förresten nästan hela befolkningen ifrån Degersjö......Söta Meja var där med sin mamma, fattades bara pappan i familjen.....
Jag shoppade så mycket på Skattkistan att jag glömde att ta börsen med mig när jag knallade iväg ut. TUR att det finns snygga gentlemens i Sollefteå. En kille sprang ikapp mig i med plånkan i näven. Tack ska du ha!

Efter en hård köpardag brännde jag hemmåt igen och kvällen fördrevs med att göra tygtavlor. Kul och snyggt!

Idag fortsätter mitt projekt....Nu vill jag ha hallen klar!

Tack för denna gång!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar