fredag 12 mars 2010

För sjunde gången!

Så var då Skorstensfejarn här för sjunde gången i ordningen för att provtrycka den förbannade muren. Nu skulle det väl ändå va tätt! Eller som finnen sa " de ä bara å elda".......Men det blev som alla andra gånger! Muraset läcker för fullt!!! ARG! Verkar vara vår kompis EON man ska förlita sig på....En säker värmekälla, å vad ska vi göra med all ved som blir över??

Det är fredag och sambon har kommit till rätta om än lite senare än vanligt, dök upp här i Skorped först vid fyra snåret i natt. Så går det då man ska va ute och förlusta sig. Vägverket hade bjudit in till stor fest nere i Stockholm! För att dom arbetar så bra kanske?? Det var trerätters vrakmiddag, välkomstdrink, vin, öl mm. Och som avslutning en show med självaste Jerry Williams! Usch va dom kostar på....Är inte Vägverket nått som vi Skattebetalare styr upp.....? Då vill jag att Kommun ska bjuda in Hemtjänstarna till fest också....Fast vi jobbar kanske inte nog hårt? Trots övertid och stress var eviga dag.....


Nej fy, va "klagasam" jag har blive på sista tiden, skärpning behövs! Det var så klart jättekul att dom blev bjudna på kalas och jag är inte alls avundsjuk......


Jerry Williams håller takten.... Bra jobbat! Han börjar ju närma sig 70 strecket!

Nu ska jag se om Sotarn tänder eld på huset eller vad han hittar på för lösning......Det är förresten samma Sotare som for runt och besiktade våra hus för en tid sedan...Honom måste man hålla sig på god fot med. Måste jag sätta igång kaffepannan kanske...???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar