tisdag 30 mars 2010

Nytt försök....

Nu provar jag igen med earth our, det trilskades ju så mycket här om kvällen. Vi var här hemma och åt middag. Indonesisk kycklinggryta med klyftpotatis. Gott och starkt! Kräver sin dryck......
Nova mumsade klyftisar med både bearnésås och dressing. Mumsigt det med kan jag tro..
Här var det slams på högsta nivå. Kusinerna badade så till slut var det mera vatten utanför badet än i....
Oscar visar upp sitt snöiga hår....Grabbarna i bakgrunden hade aldrig varit hem till oss förut. Om jag uppfattade det hela rätt är åtminstånde en av dom en äkta SOLBERGSBO!
Timmen till ära hade Oscar bestämt sig för att smälla iväg sin kvarglömda raket ifrån nyår. Men när jag hämtade raketen hade någon dragit bort själva stubinen. Det finns en huvudmisstänkt dessutom......Nova! Jag och Krister slog våra kloka? huvven ihop och tillverkade en stubin av veken till ett värmeljus. Ut det bar, men när det var dax att tända på kände jag mig lite för feg....Tur att Krister fanns på plats. Han tog gärna på sig uppdraget som förste uppskjutare, och såklart fungerade raketen utmärkt! Den drog iväg högt upp i skyn och sen fick vi gå in i värmen igen.
Så här nöjd var Krister efter den lyckade uppskjutningen. Mysigt väder ser det ut att va också....
Kvällen förflöt och går allt som planerat kanske Hägglunds arbetarna åker till Mellansel i flygpan framöver....(hoppas konstruktionen på planet är säkrare än värmeljus-raketen...)
Tillslut blev alla trötta och gick hem till var vört!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar