måndag 8 mars 2010

De ä bar å åk....

Oj! Skärpning behövs...Det var länge sen jag skrev nått på bloggen. Jag uppdaterar helgen lite senare. Idag har halva familjen varit i Solberg och åkt slalom. Jag och Oscar drog iväg dit i morse. Det var första gången för han, förutom i Lördags då han provtränade lite i grusgropen.....
Såna här "ruggugglor" stöter man ofta på i Solbergstrakterna....Bara man inte får dom på huvan går det ju bra. Vi slängde ut ett halvätet äpple för att utfodra dom lite......
Dagen till ära hade jag en ny dress! Rosa och fin....Kan man inte åka snyggt kan man ju åtminstånde försöka se snygg ut..? Men jag fick faktisk några kommentarer om att det inte va riktigt passande med röda pjäxor till knallrosa byxor.....

Åkningen gick som en dans från första stund. Oscar brännde iväg själv upp i barnbacken direkt och åkte som en raket. Nu lägger jag ner tilltänkta hockeykarriären och siktar in mig på en blivande Ingmar Stenmark istället! Kommer att gå som smort och mamsen blir ekonomiskt oberoende inom en snar framtid..???

Vi åkte hela dagen och grabbarna hade knappt tid att fika. (Det som brukar va Oscars specialité) Efter dagens åkning ville Oscar att vi skulle fara fler gånger snart igen. Å det vill vi ju! Mamman kan behöva lite mer träning hon också. Det var ju länge sedan man va i sina krafts slalomdagar....om dom ens har funnis nån gång...? Men sitta å sola i backen är ju skönt i alla fall.
Funderar starkt på att dra upp vagnen så man kan husera i Solberg för helgerna, det skulle va kanon!! Fattas bara en förgård.....Kanske Svärfar hjälper mej att snickra ihop en sån? Han har ju gjort redan gjort en till sig själv......Bertil fyller förresten år idag.
GRATTIS på födelsedagen! Vi var över dit sen vi kommit hem ifrån slalom turen och han hade bullat upp med både prinsesstårta och ost å kex! Bra jobbat!! Men vi blev inte långvariga där. Barnen ska upp tidigt i morgon å trötta barn ä ju lika med bråkiga barn å det vill man ju undvika.....
Så nu ligger ungarna å jag går nog upp jag med.....Trötta vuxna är inte heller nått att leka med? God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar