söndag 31 januari 2010

All alone...

Då var man själv igen. Eller inte riktigt. Med två barn behöver man inte känna sig så ensam....Barn har en tendens att vilja va med sin mamma hela tiden. Vid frukostbordet, i sängen, på toan...? ja, i princip överallt! Så ensam ä då de sista man känner sig. Och det är ju trevligt!

Sambon drog iväg till Stockholmo och i morgon är det jobb igen. Helgen gick fort som en raket. Man hinner inte med riktigt! Lördagskvällen fördrevs med hockey och sen blev det kräftcoctail och tacofilé. Mumsigt värre! Grand finale blev en gin å tonic.....sen var det tack å hej å hopp i säng.....

Idag har grabbarna Näsström varit på hockeyplan och skottat och spelat. Dagen försvann och vips var det dax för Robert att bli Sörlänning igen. Men innan han for hade jag lurat honom att hjälpa mig med mitt nya tavelprojekt......Det ska va raka kanter på tavlorna och det är inte riktigt min grej! Men Herrn i huset hjälpte mig gärna! Nu är det bara att måla och limma, sen åker dom upp på väggen. Å då måste jag leja samme man igen....Att sätta upp tavlor i rad är inte så lätt......

Nej, nu går jag till sängs.....Jag är fortfarande i paltkoma efter att ha vräkt i mig alldeles för mycket av den varan! Tur att man inte äter det varje dag....God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar