lördag 23 januari 2010

Sambon på plats!

Nu äre helg igen och sambon har infunnits sig i vanlig ordning. På fredan höll vi på att grejsa med lite utav varje. Barnen och pappan var ute och åkte lite skoter och jag fick tummen ur röven å va ut på en motionsrunda. Skönt att röra på fläsket lite......synd att det blir så sällan bara. Måste nog försöka laga min super "springmaskin" som står nere i källarn. Då blire fart...Eftermiddan och kvällen var det jobb som gällde. Natta gamlingar på löpande band! Det märks att älsklingen har kommit hem. Man blir "överöst" med blommor och presenter! Hoppsan, nu ljög jag visst! Nä, det är svägerkan man ska förlita sig på om man vill ha lite uppvaktning. Hon kom med denna fina tulpan bukett härom dagen. Tackar!

Idag lördag höll jag på sätta kaffet i halsen när jag slog upp dagens tidning och såg att min "affärsidé" Lundbergs skor är till salu....Nu ni! Här ska säljas skor. Välkommen till Lantislygdmans hippa skobutik! Kom å köp.......
Nu ska jag lägga ihop debit och kredit å kolla om de bli nå köp eller inte? Tack å hej!

3 kommentarer:

  1. Va är den te salu???? Men Linda, nu sadlar du GENAST om och blir skokrängare ist.Tror du skulle passa som handen i handsken till det. eller ska man säga som foten i skon till det...KÖP....

    SvaraRadera
  2. KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP!!
    Du kan ju leverera mys-tofflor till hela äldreomsorgen!!
    Foppa tofflor till alla i hemtjänsten
    Ärbets-skor till alla i ToRiRo
    Komplettera med Vero Moda sortiment så är din butik fullkomlig!! Man kanske kan få jobba extra hos dig!!

    SvaraRadera
  3. Du får inte jobba extra! Men, du får gärna bli hälftenägare.....LLKK-Skor AB....Då utökar vi försäljningen av arbetsskor till även Sundbergs, Gene, Norrböle, Hägglund mm. Vad säjer du? Ska vi slå till???

    SvaraRadera