tisdag 19 januari 2010

Bästa överraskningen!

Dagens trevligaste överraskning blev i morse när jag klev in på servicehuset! Jag fick nämligen ett par supersnygga jeans av en jobbarkompis. Tack så mycket Annica!
Sen gick resten av dagen fort, hemtjänstade på förmiddan och var på kurs i stan på eftermiddan. Nu är man nästan som en doktor när det gäller kunskap i STROKE.....dessutom blir det två träffar till i samma ämne. Bra, alltid kul att få lära sig lite mer. Farmor var snäll och hämtade barnen på bakfickan eftersom jag inte var hemma förrän klockan sex....

Min "dagens goda gärning" blev när jag fick rädda en två barns mor från eventuell böter. Lånade snabbt ut två stycke barnstolar.....Bylingen var nämligen på besök här i byn. Körkort och nykterhetskontroll, på det vanliga stället. (varför byter dom aldrig plats?) Vi visste inte vilka regler som gällde angående barn i bilen. Är det nån som vet? Måste små barn sitta i barnstol eller räcker det med bältet???
Farbror Haffa var i alla fall inte långvariga utan försvann ganska snabbt.....Tro förresten om det var polisen jag träffade på hockeypuben som var här?
Nej, nu måste jag vakta pannan! Vi hörs och syns....



2 kommentarer:

  1. Trevligt det ser ut med sommar trots att det va en polisbil...

    SvaraRadera
  2. http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Trafikregler-vagmarken/Trafikregler/Sa-skyddar-du-barnen---regler-och-tips/

    SvaraRadera