måndag 1 februari 2010

Burr!

Usch för kylan.....Jag gillar inte att frysa! Å det är vad man gör mest hela tiden. En frössen hare som jag får ju aldrig upp nån temperatur i kroppen! Helst inte idag när termometern visade -30 när man klev upp. I Holm var det -33. Å lite längre bort, i Byvattnet stod mätarn på -34. Inge badväder direkt!

Idag har vi hemtjänstflickor varit över på Bredbyn för att fortsätta utbildningen i Stroke. Vi samlas i mindre grupper och diskuterar, ett bra sätt att lära sig mera! Men största problemet inom vården är och kommer alltid att förbli TIDEN!! Det är lätt att måla upp en fin bild på ett papper hur man ska behålla de gamlas funktioner och tänka på rehabilitering......Gamla "Agda" skulle jättegärna få träna på att både kliva upp själv och knäppa knapparna i blusen alldeles själv....OM tiden fanns...

När jag kom hem och läste Anundsjö Aktuellt höll jag själv på att få en Stroke!! Nu jämarn annonserar dom ut två "Dröm-affärer" på Bredbyn....Både skoaffärn och Tidlösa ting! De ni....Bara att välja vad man vill sälja! Skor eller gardiner? Låter ju lika kul bägge två, så nu måste jag fram med kalkylatorn igen......

Tack å adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar