torsdag 28 januari 2010

Ny dag...Ny snö..

Huvvaligen vilken snö det faller!! Snö överallt, tur att den är någolunda lätt i alla fall. Att jobba i hemtjänsten kan ju va lite kinkigt när det kommer mycke snö.....Men idag har jag klarat mig utmärkt. Inte en fastkörning på hela dan. Å inte behövde jag lämna bilen och gå.....som jag trodde imorse....Plogat å bra överallt! Och ingen broms som frös på Fordeländet heller.....Inte så länge jag hade den i alla fall. Mer otur var det för den som körde den på ättmiddan. Att Kommun kan hyra så värdelösa bilar, när dom vet av problemet å vet av att Hemtjänstare kör mycket i snö å rusk å på oplogade landsbygdsvägar....Fy skäms!! Det går åt mycket dyrbar "vårdtid" åt att svära ve och förbannelse över bilaset!

Nu kommer Sambon in genom dörrn! Nu jämarn ska vi elda......Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar