torsdag 30 juli 2009

Tjo ho!

Idag har Robert jobbat. Han tycker det är så kul att han tjuvstartade idag med att byta olja i dumpern och flytta den på plats till Väja fabriken.....Själv stack jag iväg på Edvarssons för hundrade gången (stenfoten). Än har dom inte beslutat vad som ska ske. Nu sa jag att dom fick ringa upp när det blir nån klarhet i det hela. Kan ju inte ränna där varje vecka.....


Sen har jag hållit på i trädgårn, rensat, kört trimmern mm. Verkar som jag får två klena tomater på mina plantor som jag fick av Gunnel. Fast i morotslandet frodas det som bara den, barnen är där och äter varje dag, måste nog utöka det till nästa år.....


Nu är det slut på barnafödseln i denna familj..... Har nämligen sålt ett stycke skötbord och en blöjhink idag. Det hela inbringade 600kronor.....Killen som köpte det var från Husum, men hade gått i skola med Jerry Gyll.....Med sig hade han en mor och en hund som jag fick utfodra med vatten innan dom skulle vidare till föräldrahemmet i Solberg.

På kvällen kom våran snickar expert Lars, med fru, hit och inspekterade toarivningen. Nu är det fritt fram att riva även det sista "skelettet" utan att övervåningen kommer nerbrakande..... Blir nog ett jobb för morgondagen. Nu ska vi se om det finns nån häftig film att se.

God natt allihopa....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar