måndag 27 juli 2009

Ny dag nytt regn..

Fågeln att det ska regna varje dag! Läste i öa att alla resor till soligare länder är fullbokade. Kloka människor....Sveriges sommar går aldrig att lita på. När jag läser Malins blogg förstår jag att en del har det lite svettigare. Vad trevligt med sol och värme. Vi flyttar nog till Turks allihopa snart!
Ja ha, vad göra denna Måndag då? Började som vanligt med ett par koppar kaffe och sen var det tvätten som "gatt" få sig en duvning. Robert klippte gräset och sen skulle vi flytta husvagnen ut på gräsmattan. Det växte sig till ett gigantiskt projekt!!! Tre tallar fick sig en "klippning" som resulterade i ett berg av grenar. Två släpvagnar kördes iväg bort på majbrasan. Sen höll vi inte på att få husvagnen på plats på grund av att bilen slirade fast lite.....Men nu står den där under tallarna i väntan på nästa semestertur.

Nu har det hänt igen. Jag har kokat köttsoppa av nå gamm älg ben. Mums va gott de ska bli. Måste ju göra nåt VÄLDIGT vuxet efter all fishumor i helgen, så man inte glömmer bort att man snart fyller 36år......Köttsoppa är förresten bra mot fettman också!

Jag läste på Katrins blogg om "Rapabulingarna". Den tredje som hon talade om finns här hemma i mitt kök. En väldigt gullig pjäs. Under har jag skrivit Robin Vallin -97. Alltså är det 12 år sedan han tillverkade detta mästerverk. Har ingen aning om hur jag fått den, men jag är väldigt rädd om den.....

Ikväll var det trädgårdsmöte igen. I mosjö hos Eva Sundberg. Vilket "place" det var. Frodigt som bara den 0ch ett jätte fint växthus. Där fanns chilifrukt, gurka, tomat och till och med vindruvor. Helt fantastiskt, och som jag förstod hade hon startat upp där 04. Så det går alltså att få fint i trädgård snabbare än på 45år.....

Nu är nog nyheterna slut och då ska jag fortsätta se på Beckfilmen och snyggingen Persbrant....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar