tisdag 7 juli 2009

Ruggigt värre!

Usch, vilken ruggig dag att vakna till. Regna som bara den....Det ska va förbjudet att klaga på VÄRMEN! För visst vill vi ha det hett med bad varje dag. Stackars barnen på simskolan. Går nog dåligt att träna när man fryser. Men det är än dock mycket bättre än att vara i en sjö och huttra. Mellansel har ju tempererat bad. Men jag frös som en hund igår INOMHUS på Paradisbadet. Tillslut frös jag till och med i Lilla Söderhavet (barnbassängen).......Hit med sol nu på en gång!!

Vad göra denna tråkiga dag då? Jag funderar om det finns nåt jag kan måla på? Men jag kommer inte på nåt....Har i och för sig två tapetrullar som jag impulsköpte på rean. Kanske man kan kasta upp dom nån stans....Nej, då får väl Robert en stroke, så det går inte.....Det får bli att städa i källarn där tvättmaskinen står. I gamla bageriet, där jag har tänkt att baka pizza nån gång i framtiden, måste bara få igång ugnarna först! Ni hör, ideérna är det inget fel på. Men det ska göras också.......

Annica kom å drack kaffe på em. Rickard var också över en sväng. Passade på att nämna om bakugnarna: och hos Rickard Näsström sitter det inte fast. Några minuter senare var han nere i källarn och grejsade med alla möjliga gamla kablar och tillslut kunde vi dra på lite "stret". En lampa tändes i alla fall i nedre ugnen.....Men efter en halvtimme när jag var ner och kollade då var det VARMT i ugnen. Nu jädran ska de bakas.......
Här inne kan man nog göra allt möjligt gott? Får se hur hett man kan få till det......

Välkomna till Lantislygdmans bageri!

På kvällen slavade vi på med jordkörningen. Det blir några skottkärror som sagt! Det blev inte bättre av att det hade regnat en hel del i jordhögen, den hade förvandlats till lera......Sveåtarna var ju också ute, så man blev inte långvarig arbetare. Gick in och gjorde ett bad till två pojkar och en flicka istället.....

Emil kom med en present till Nova. Hon fick hjälp med att öppna och hon blev helnöjd över skottkärran och allt annat som följde med.....







1 kommentar: