måndag 13 juli 2009

jordjävel!!!

Vilken missberäkning! Vi har matjord så vi badar i den snart. Högen tar aldrig slut, bara dom som kärrar den blir helt SLUT på! Usch å fy.....Nej, nu vill jag fara och campa, så man får svulla och äta och dricka gott å göra ingenting. Men det är ju värst med fetman förstås. Men jag har det bästa bantningstipset:

Bli GRAVID. Då jag väntade Nova vägde jag in mig hos barnmorskan och vägde då 68kg. Efter nio månader då bebisen sku ut stannade vågen på 64. När jag for hem från BB hade man losat ytterligare 6 kg. Summan blir minus 10kg.... Rena rama bantar drömmen så att säja! Men här mäktas det inte med nån fler graviditet. Som ni förstår va det inte särskilt kul.....men man kanske blir sugen på att göra en bebis till om man ligger i nya Polaren?

Jordhögen besegrades till slut. Klockan halv sex var det klart. Nu ska det bara sås gräsfrö också. Första påsen tog slut i ett nafs, så jag måste införskaffa mer i morgon.

Resten av kvällen fördrevs också med nått väldigt "kul". Nämligen rengörning av vintertältet som följde med husvagnen. Pojkspolingen som sålt vagnen var förstås lika värdelös på att hålla tältet rent som vagnen! ÄCKELPÄCKEL.......Det borde vara lag på att alla som köper ett förtält ska gå i Svärfar Bertil Näsströms förtälts-skola! Då blir skötseln exemplarisk.......

Robert gillar att tvätta förtält.....
Nej, nu ska jag kasta på lite färg på huvve. Det ser ju ut som en risbuske! Men i Åsele ska jag gå och snagga mig. Finns en frisör-tjej som är där varje år och hon håller till bara en bit bort ifrån där vi bor. Det blir behändligt och bra!

Vi hörs.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar