söndag 12 juli 2009

Tårt ätning hos Nelia

Igår kväll fördrevs tiden med att sitta i vagnen.....Det gick mycket bra. Kanske man börjar campa hemma på sin egen gård. Billigt å bra, nu när man är barskrapad....Kvällen gick och det kom "främmande" lite nu och då för att titta på vagnen. Jag tror att det är över 20 pers som har sett detta underverk sen den kom hem på vår gård. Trevligt.
Fyra hårdingar som provar överslafen.....
Idag for Robert och Oscar ner till Docksta för att hjälpa Rickard med stugbygget. Själv ska jag försöka få ner plantorna i jorden. Funderar också att försöka baxa upp ett gammalt rostigt element från bäcken. Det ska bli en prydnad i nya rabatten. Det har jag inte nämnt för sambon. Så det blir till att kånka upp det alldeles själv, antar att sambon inte tycker om den geniala idén... Får se om jag orkar, är ju inte så stark!

HURRA FÖR NELIA!
Idag har Nelia haft ett extra 4års kalas. Hon fyllde i tisdags, men vi ska uppvakta henne idag. Hon har varit hit och berättat att hon ska göra tårta att bjuda på, mums.....Oscar å Nova körde med samma present som till Nils, ett tält.
Här sitter Nelia och Nova och väntar på att jordgubbstårtan ska dukas fram.....Nelia håller i sitt nya tält, men uppsättningen blir en annan dag.

ps
Måste bara nämna hur schysst det är här i bloggvärlden. Idag kunde jag läsa mig till att grannen varit och förlustat sig i stan. Han hade bjudit snygga tjejer på drinkar också. Tack alla bloggare för att ni håller oss uppdaterade......Tänk att sitta hemma hela dagen och ändå va "up to date" MERA BLOGGANDE TACK....
God night..

1 kommentar:

  1. Seriöst syrran, Ett gammalt rostigt element??? I rabatten??? Har du tagit en druva för mycket? Men sku du behöva hjälp så hör å dä. Ja e onödigt stark....

    SvaraRadera