onsdag 8 april 2009

Turen håller i sig.....

Jobbat som vanligt idag sju till fyra. Sen jag hämtat barnen var Annica barnvakt tills Robert skulle komma hem. Själv stack jag iväg till Stan, hade några ärenden som skulle göras. Gick bra, men vilken trafikstockning det är vid fem halv sex. Allt var snabbt avklarat och jag satt mej i benzen och dörnade hemmåt. Vad står då på Gerdals rakan??? ja ja men, Farbror Haffa igen. Själv kom jag smygande i typ 80... hade ju Skorpedsbornas saftiga böter i färskt minne! Kom närmare och insåg att Bylingen inte ens sköt på mig, den var riktad ner i vägen. Dom höll väl på att rigga.

Glad i hågen fortsatte jag min färd mot Skorped. Varnade några bilister som jag mötte, kunde ju va snäll nu när jag själv klarade mig.... Kom inte långt så hade jag en silver SAAB bak i arsle. Kör om då!! Men icke, istället åkte blåsljuset på där fram och blandarn sattes på taket. Jag försökte inte köra ifrån dom utan stannade lugnt och fint och öppnade bilrutan och åkte på världens UTSKÄLLNING!

Hade råkat varna den civila snuten i bara farten och det var inte populärt, dom vände helt enkelt om och körde ikapp mej....Killen gick an och trättade som f.n... Varför blinkade jag med heljuset? Fattade jag inte att jag förstörde för dem! Han skulle minnsann kunna skiva ut en böter på 1 000 kr för bländande mot trafik! (konstig böter)... Han surrade på och såg på datan att jag var från Skorped. Jo då, han hade varit mycket där. Var ju släkt med Forsenarna?? Vilken av dom undrar jag?. Han hade dessutom kunnat varit ganska söt om han inte var så jäkla förbannad!! Men nu fick dom ju skrämma en stackars oskyldig laglydig bilist. Det förgyllde väl deras kväll, fick vara lite "amerikanska" med blåljus och allt. Jag trodde polisen skulle va ens vän......

Kan ju nämna att deras ärende var att försöka ta en rattfyllerist, och tyckte väl inte att man skulle varna fyllona!! Måste hålla med, men det tänkte väl inte dumma jag på........Nu håller jag mig i Skorped resten av veckan!

Tack och god natt, måste underhålla sambon lite nu.....

3 kommentarer:

  1. Tur att du klarade dig... hörde att Broman fick några tusen i böter också... av samma civila bil. Hade klarat sig från lasern men då kom din kompis å tog han sen!

    SvaraRadera
  2. Hihi... Måste ha varit Wolfgang !! Min "Brorsson"

    Släkten är värst !!

    SvaraRadera