lördag 11 april 2009

Glad påsk!

Påsken är här och våren verkar också var på ingång. Härligt med sol istället för detta grådass som varit så länge nu. Skärtorsdan tillbringade barnen på bakfickan. Dom var utklädda redan på morgonen när dom for dit. Nelia och Mira ville också måla sig.....

På eftermiddan gick Oscar, Nova, Nils och Axel runt lite på byn och hälsade glad påsk. Själv jobbade jag. Robert gjorde ett pass på vedhögen och sen var vi bara hemma på kvällen....

Långfredan är lika med pimpeltävling i Önskan Robert och Oscar for dit. Inget napp men alla barn fick varsin godis påse......Jag var hemma med Novi och förberedde lite inför kvällens bus. Annica dök in med kabeln till Singstar. Då blev det kaffe ute bredvid garaget. Det var så varm att vi fick lov att öppna var sin öl. Sen kom Rickard och Lars förbi. Dom var också törstiga i denna sommar värme... Vi satt i godan ro men tillslut stack jag iväg in för att duscha och fräscha till mig för kvällen. Nästa gång jag tittade ut hade ett gäng från stan dykt upp. Trevligt men jag hann inte träffa dom innan dom dörnade vidare. En fd Holmsbo var chauför. Ser likadan ut som han som skulle komma hit senare på kvällen och käka.......?
Gänget dök in och vi tog en fördrink innan maten. Sen bänkade vi oss kring bordet och Lars hade en egen gäst med sig.... Herr OP Andersson..... han var omtyckt av alla. Vi hade en trevlig kväll och nu har vi fått en ny mästare i Singstar. Harriet slog ut oss allihopa. Nu har vi mött vår överkvinna i sång. Tror jag ska försöka tjyvträna lite inför eventuell fortsättning på denna tävling. Till och med Krister fick kasta in handduken.....

Som vanligt blir det ganska sent när man kommer ilag så här, det är ju mycket som ska avhandlas så att säja. klockan blev nog närmare tre innan vi gjorde kväll.
Nästa morgon fick man vakna av att telefonen ringde vid kvart över sju.... och det betyder alltid att det är från Service... Ringde upp när jag kvicknat till, då hade dom redan fått tag i nån snäll person som ryckte in.... Sen försvann väl dagen eftersom. Vi blev bjudna till Byvattnet på mat sen på eftermiddan. Det var väldigt gott, file och smördegsmosbakelser med kantarellsås.... kakor, godis, glass mm you nami it!! Hos Annie behöver man aldrig gå hem hungrig...

Idag är det Söndag och vi blev just bjudna till Södra Mosjö på mat ikväll. Kan inte bli bättre.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar