onsdag 15 april 2009

Det moderna vårtecknet....

Ja ha, dagarna flyter på. Soligt igår. Satt ute med barnen på eftermiddan. Det blir "rakt" hett framför gararget. Nu har vi fått andra VÅRtecken att kolla efter istället för tussilago och sådant trams. Nej, håll utkik efter "blå-vit bilen" Alltså snuten. Verkar finnas i varje hörn så här års. Dom har verkligen tinat fram..... Råkade sticka ut näsan igår och det första man såg var Farbror Haffa som smög förbi. Kan det va bländande trafikanter dom är ute efter måntro?? Ialla fall så stack jag ut snoken idag med och samma visa.... "The Cops" åkte förbi.

Var till Annica och inspekterade båten idag. Ser trevligt ut. Helst när man drömmer sig bort att man ligger där fram och solar och lyssnar på vågorna.... Hon sa att eftersom jag gillar att måla skulle jag få hjälpa henne att fräscha till båten inför säsongen. Det går väl bra.....(Saknar ni Annicas inlägg? Hon har inge internet sen hon flyttade. Men jag tror att det är på gång, så håll ut....)

Bläddrade i Annicas Resekatalog under kaffe drickningen. Spejade in vilka hotell alla brudar ska bo på.... Blir nästan lite avundsjuk, men som sagt det är ju fritt fram för alla att fara....

Nu ligger barnen och sover, så jag ska se om det är nå trevligt på TVn ikväll. Igår hade man bänkat sig inför Destperate Housewifes, dubbla avsnitt var det dessutom. Vad händer då? Jo, dreamboxhelvetet funkar ingenting!!! Hade fungerat hur bra som helst när ungarna suttit och glott på barnprogram i timmar.... men när jag äntligen skulle få lite TV tid..... Helsvart i rutan.
Hade god lust att kasta ut hela skiten. Hoppas det är repris nån dag framöver ialla fall......

God night......

1 kommentar:

  1. Jag saknar Annicas uppdateringar. Hälsa na det!

    Din blogg är oxå jättekul. Jag lär mig nya svensk ord hela tiden. Som tex Farbror Haffa...

    SvaraRadera