lördag 18 april 2009

Tredje gången på två och en halv månad!!!

Det är inte tredje gången jag får till det med sambon om ni trodde det.....Nej, nu är det dax igen: MAGSJUKA! Nu är jag galen på denna sjuka. Nova spydde fyra gånger inatt. Så denna förmiddag går åt till att tvätta upp efter spygurkan....Less! Både jag och Robert tror att vi är på väg att få denna djävuls sjuka. Men det är bara Psykiskt än så länge. Robert tog rent av en Wiskey i morse i förebyggande syfte. Jag höll mig. Ska ju jobba klockan ett.....dessutom är ju wiskey i princip odrickbart, om det inte kommer i en irish coffe förstås, då är det super smarrigt!!

Igår for hela familjen till stan, skulle köpa en ny cykel till Oscar. Hittade en på Sjöbloms. Oscar är helnöjd. Var ute och cyklade flera omgångar igår. Den är lite stor, men försäljaren påstod att den andra modellen skulle bli för liten innan sommarn var slut. Helst ville han att vi skulle köpa en med växlar också.....Inte vet jag? Är det viktigt med växlar till en 5 åring? Men det är farmor som ska betala kalaset. Så vi kanske var dum som inte köpte den ändå?
På hemvägen passade vi på att prova Hamburgarna på Burger King. Gick väl för sig... Men jag tror det blir Max nästa gång ändå. Såg att det var fler Skorpedsbor som var där och kalasade...... Men ingen slår Sibyllas Gatukök när det gäller att äta "flottigt". Ett Chicky meal där efter en kväll på Statt. Det var grejer det!!! Varför var allting bättre förr?
Den här helgen är det jobb igen. Kvällsträsket väntar hela helgen. Nu är vi dessutom en extra varje kväll för att hinna med. Så det är inte läge för nån magsjuka direkt..... Kanske jag tar mig en Irish coffe ändå? Vad är bättre: en full jobbar kompis eller en som är hemma för magsjuka....?
Nej, spy tvätten väntar.....Vi hörs om jag inte dör i magsjuka förstås!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar