söndag 26 april 2009

20-års jubileumet!!

Fredagen blev en blank dag när det gäller bloggandet. Magsjukan tog mig tillslut ändå! Egentligen är jag inte förvånad, jag får det ju varje gång......Var sjuk hela fredag kväll och natten till lördan. Klassfesten skulle nog inte bli av kändes det som. Slängde i mig några imodium på morgonen och på förmiddan kändes det faktiskt bättre. Beslutade att jag skulle fara ändå. Robert lovade att hämta hem mig om det blev kris..... Man ville ju inte missa FESTEN heller. Lite vanskligt att ta in starkdrycker när man inte ätit nått riktigt sen i tisdags...bådar gott...?På em skulle vi dra mot stora staden. Skorpedsborna är ju kända för att vilja åka STÅNDSMÄSSIGT och så blev det också... Herr Daniel Ö hade ordnat med skjutsen. Så vid fyra snåret blev man uppraggad av en stor vit LIMMOSIN som kom glidande i solskenet. Det bar iväg utöver med fem stycken 73or utrustade med glatt humör.Lars och Danke är mycket nöjda med bilvalet. Fast dom ser lite fundersamma ut....
Rickard var orolig att nån skulle ta fel och tro att han var självaste Peter Forsberg...Ser ni likheten??

Vi åkte in till Stan och lämnade av två brudar på "Cillas" Ja man får skriva cillas om man är över 30 och lite åderförkalkad. Alla gamlingar som läser denna blogg vet ju vart jag menar......Skorpedsgänget for till Olearys för att träffa gamla klasskompisar. Vi satt på uteserveringen i solen och drack öl och pratade.....En del är sig lik och andra kände man knappt igen. Vid Sju var det dax att äntra Limon igen och dra vidare till Brux. Väl där fick vi fortsätta snacka och mingla. Det serverades kyckling och potatisgratäng. Mycket gott. Kunde faktiskt äta en portion trots att jag fastat i flera dygn.....Sen var det öl och drinkar och allt man kan tänka sig. Sen när nostalgi musiken började var bara att kasta ur klövarna och "sjäik that as" Det var jätte kul att träffa dom här brudarna. Marina, Veronica och Charlotta. (Snyggingen till höger behöver ingen presentation). Vi tjejer var ilag mycket under skoltiden på Bredbyn.....Sen bodde jag, Veronica och Marina i samma lägenhet under gymnasiet. KUL......



Veronica hade köpt ett särkilt dyrt vin. Så dyrt att det simmade hundralappar i karaffen.....Gott?

Kvällen förflöt och vid ett snåret dök en snäll shaufför upp och tog hem dessa gamlingar till Skorped igen. Fick åka nästan lika flott som på dit resan....Men Forsen, du måste ladda hem lite "pop music".......

PS..

Vi som var ifrån Skorped hade 100% närvaro på festen. Alla sex var där.....Tror ni närvaron var lika hög under skoltiden???

1 kommentar:

  1. Klåen vad trevligt med mat och övrigt.... har äntligen fått åt mig lite internet så jag hinner ge en kommentar iaf!! Syns på nå kaffe!?

    SvaraRadera