tisdag 21 april 2009

Illa, jag mår illa

Fortsätter väl med rapporter om magsjukan. Det enda som verkar hända i mitt liv..... Nova har som sagt varit sjuk sen i fredags. Igår på förmiddan trodde jag hon skulle svimma av utmattning. Bara låg på golvet som en slöra, men efter att hon sovit några timmar var det som om hon kvicknade till. På em drack hon lite cola och tog några tuggor av en genemacka... blev diarre så klart. Åt och drack lite till middan. Nu kanske det har vänt? Men i natt var cirkusen igång igen. Oscar först ut med att lägga en pizza i våran säng. Efter några timmar var det Novas tur. Spydde upp allt hon fått i sig på kvällen..... Tvättberget växer, slängde det ut för trappen så länge. Resten av natten var jag klar vaken. låg och väntade på att få en spya i ansiktet.....klarade mig från det, och idag verkar Oscar må bra.....Nova har druckit en halv välling och nu har hon somnat.

När jag skulle ta i tu med spy tvätten i morse (efter några koppar kaffe) kände jag hur det stank äckel i källarn. Ja ha, stopp i avloppet i tvättstugan. Försökte med att spola dit nå vatten, men verkar inte hjälpa. Fick ta spytvätten och knalla iväg till Svärmor och starta en maskin där istället. Vart har min tur tagit vägen?? Den verkar va som bortblåst. Kan jag blivit smittad av syrran?

Smittad blir jag väl av magsjukan också.... Lämpligt till helgen i så fall. Då har vi som är födda 73 nämligen 20-jubileum sen vi gick ut nian. Vi ska fara på Brux och förlusta oss. Vi är fyra stycken ur den årgången som bor kvar här i Skorped. Vi åker i samlad trupp. Jag och tre snygga grabbar.... ..Kanske svägerskan hoppar in i våran bil också. Hon ska på samma kalas!

Nä "over and out" från denna sjukstuga....

1 kommentar:

  1. Vilken jäkla otur du har... Håll dig frisk tills helgen!

    SvaraRadera