lördag 4 april 2009

Aktiebolaget Måleri

Nu är det jobbar helg igen! Det är för mycket att jobba varannan helg. Men det är väl inte tänkt att man ska ha nån fritid.... Ja, förutom på veckan förstås när man är ledig titt som tätt. Men när det börjar närma sig helg och alla andra laddar för ledigt, då får vi dra iväg till jobbet.... Ungdomarna kommer att lockas vårdyrket nu när alla ska jobba varannan helg... SMART tänkt av KOMMUNEN inför kommande vårdbehov som kommer att öka markant...Då lyser nog ungdomen med sin frånvaro!

Nog om detta. Min mini makeover av köket går fint. Till och med kakel verkar gå att måla på. Man kanske ska bli Målare? Det är ju kul att måla... Brände till stan igår innan jobbet och inhandlade nya handtag, lite blommor mm. Var in på rusta och köpte diverse hårgrejs. (Går åt en hel del, och ändå är håret som ett svinto...) Nu är det bara golv listerna som ska målas ett sista varv sedan är köket klart. Sen får man kasta upp nå gardiner så det blir fint inför påsk. Den helgen lyckades jag pricka in ledigt fre till Sön. Ibland ska man ha tur.... Jag hade tur när jag for till stan också. Fick nämligen höra att Farbror Haffa stått i Gerdal och tagit fortkörare. Otäcka typer. Jag såg inte en endaste snut.... Mer otur hade två andra Skorpedsbor. En lyckades rycka in en böter på över 3 000!! och en annan blev 1 500kr fattigare......(Tror jag). Huvva, hoppas inte Annica hade nå ärende till stan, för med hennes otur så kan det ju bara ha slutat på ett sätt.....

Ser på Katrins blogg att vi ska boka in den 22 maj. Då blir det partaj på Bygdis.... Låter mycke bra!! Va blir det för tema nu då??

Nej, lite stärkande kaffe på det här innan man ska in i Kvälls träsket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar