måndag 6 april 2009

Tack å hej 80-talet!

Idag har jag varit ledig. Har hållit på och donat med lite av varje. Tvättberget som jäser över, matlagning och diverse kärring jobb! Emil har varit här och lekt med Oscar. Fick en prat stund med min mor per telefon. Hon berättade om min Morfar.... han är rätt så gammal så han kan inte laga sin egen mat utan köper färdiga matlådor som hemtjänsten i Junsele levererar. I går hade hans matlåda bestått av GLASS! Enbart glass, så han enda mål mat den dan var ett lass med glass. Funderar faktiskt på att bosätta mig i Junsele på ålderns höst. Glass är ju bland det bästa som finns. Ska fråga om man får hemlagad kola sås till också. I såfall går flytt lasset direkt.....

Sen på eftermiddan stack jag över till Annicas nya residens och spejade hur det går med möblerlingen, det blir trevligt där. Eftersom Nova låg här hemma och sov gick vi över hit och drack det sedvanliga kaffet. Nån dag framöver ska vi bära hit Singstar och installera.....

Oscar hängde med Emil hem och var där en bra stund. Idag kan han inte klaga på att han inte haft nån kompis. Det är annars ett surr om det från morgon till kväll....Blir väl tråkigt att bara va med morsan. ( hur ska det gå senare i livet när han redan blir less??)
Nej, nu till rubriken i dagens inlägg. Nog för att jag hade min storhets tid på 80-talet, jag gillar ändå inte orange brunt kakel och rönnbärs tapeter.... Jag tog helt enkelt och målade om i köket i helgen. Vill ni göra nått riktigt skoj, måla då på kakel. KUL.... Så här såg köket ut innan "Make overn"...


Och så här blev resultatet. Visst blev det bra!! Lugnt och skönt och ljusare. Allt för den nätta summan av ca 1 000 kronor. Målarfärg och nya handtag. Välj själv vilket som är snyggast....




Så vill ni göra nått riktigt kul. Hoppa in i bilen och dra i väg till Carina på Edvarssons så fixar hon lite färg och det är bara att sätta igång.....

Good bye!

2 kommentarer:

  1. Det ryktas om en mäktig SingStar-drabbning på den långa Fredagen !!!

    Tänk , om vi kunde gå ihop , och försöka överlista " kungen på kåksta´n " !?

    Han är skyldig mej en " vinst " oxå :o)

    Ang. köket.... de såg bra mkt ... värre ut förut !
    Snyggt Linda !

    Mvh

    SvaraRadera