onsdag 29 april 2009

Äntligen

Äntligen en dag ledig utan några sjuka barn. Dessutom vackert väder också... Idag har vi hållit på ute. Krattat, rensat bort ur rabatten och burit bort diverse rat som ligger runt gården. Härligt med sol och vår. Går och drömmer om hur jag vill göra i trädgården. Försöker hålla mig på den östra sidan. Då slipper jag se vad jag egentligen borde göra, nämligen vedberget som ska in till sitt bo..... Låtsas inte se berget utan krattar på istället. Ett viktigt kom ihåg när ni krattar: Var så slarvig ni bara kan, gräset kommer ändå....Det ser ut som man jobbar hårt när man egentligen bara går runt och solar i lagom fart......Hittade Katrins Grodprins i min damm idag. Han är ute på en s.k åktur....Har visst skaffat sig en Älskarinna. Sa åt honom att göra klart och sedan återvända ögona böj! Annars blir det Groddgröt av honom...

Annica var in här en sväng idag. Hon ska ta ut ett paket åt mig när hon liks bränner förbi unox. Beställer man nått från HM verkar det komma dit.... Hoppas det är nått snyggt i paketet. Behövs en uppdatering inför sommaren. Ska ju till Stockholm i maj också.... då bör man se anständig ut! Imorgon är det grill premiär. Går inte att smita förbi sista april utan att ha slängt på nå gamm kött på grillen..... Är ledig torsdag och sen på fre börjar jag helgs skiftet. (Tycks ju nyss ha jobba helg....)

Nu måste jag ut i garaget och försöka sniffa åt var liket är gömt. Tror att det är en råtta som ligger och surnar där. Äckelpäckel!! Förresten, nu har Robert dykt hem ifrån Väja, så vill ni ta en titt på honom? Håll utkik mot vedbacken. Där trivs han!
Hörs!

1 kommentar:

  1. Den där prinsen va inte mycket att hänga i julgranen... vilken liten rackare... tar första bästa "pök". Kommer han igen så blir det nobben! Såna där typer vet man ju hur de är!!

    SvaraRadera