onsdag 25 mars 2009

Vab.....

Nu jäklar ä ja less på det här. Nova är sjuk igen, diarre så det förslår! Det går hårt åt blöjförrådet... Hon har varit dålig i magen sen i Lördags, och det verkar inte bli nån bättring. Trodde hon skulle kunna fara på Bakfickan idag, men det blev inget av !! Hon hade dessutom en tid hos Doktor Jones för hälsokontroll idag, men den fick avbokas. Farmor var snäll och skjutsade Oscar till Bakfickan, han får vara där till kl 12. Då hinner han va med på utflykten, dom skulle ha eget fika med sig och det är Oscars specialite så det ville han inte missa. Sen ska Oscar till Herr Jones på em. Mormor lovade att komma hit och vara med Nova.

Hatar dessa sjukdomar, har varit väl mycket av den varan sen jag började jobba. Känns som man bara jobbar 50%. Nej, nu efterlyser jag lite mer tur när det gäller sjukdomar!! (jag efterlyser också ägaren till en stycken svart tom ryggsäck och en beige lovika vante. Blir det inte kallt med bara en?)

Det kanske är tänkt att man ska vara hemmafru? Då slipper man ju denna ångest när barnen är sjuka och man måste ringa och säja att man inte kommer till jobbet.... Och på tal om hemmafruar, det har blive nå knas med våran TV så alla röster låter som värsta karl-stämmorna. Var inte så passande till de nätta kvinnorna i Desperate Housewifes.... Gårdags höjdpunkt blev lite förstörd!! Men jag vet nån på lillvägen som haft samma sjukdom på sin TV, så dom kanske har nått tips hur man skrämmer tillbaka kvinnorösterna igen....

Nej, nog med klagomål. Hej hopp, nu tror jag att jag bokar en utlandsresa, eller ialla fall bör man lägga sig i solariet ett antal gånger. Nu ska man nämligen sola, helst vi kvinnor. Det är bra mot blodproppar och hjärt besvär...Hurra! Sen att man kanske får hudcancer och mycke rynkor det gör inte så mycket...? Tror jag ska fråga Dr Jones idag om han kan skriva ut en solsemester på recept. Vi har ju mycket proppar och elände i släkten. Í förebyggande syfte så att säga..... Det gör han säkert. Kunden har ju alltid rätt, även hos doktorn.......

2 kommentarer:

  1. Lät drygt de där.... Kanske vi kan hyra ett solarie, som förr?? Även jag kan ju behöva en duvning konstgjord sol mot alla hjärt och kärl sjukor...

    SvaraRadera
  2. Tusan också, sjuk igen. Jag håller med om att man kan bli galen när de är sjuka hela tiden. Ang konstiga röster på dreamboxen... dra ut kontakten och låt den bli kall t ex över natten. Då kan det nog gå till sig. Detta har även hänt här. Något irriterande! Jag hörde också det där om solen, tydligen ska det vara hälsan själv och det har även min gode vän Mia sagt att en trött mamma måste få lite sol då blir hon som NY på¨20 minuter! Ha´re bra i VAB-världen! Du såg ju vad jag gjorde när jag vabbade... VAB=

    SvaraRadera