onsdag 11 mars 2009

Lill Lördan

Vad har denna dag gett måntro? Jo, började med det vanliga dvs jobb 7-16. På eftermiddagen skulle vi smarta till oss lite med en utbildning i arbetsmiljö. På Sörgården i Bredbyn hölls denna "seans". Gick väl rätt så bra, helst klockan tre då det bjöds på KAFFE och mumsig hallonmazarin. Men egentligen skulle vi hoppat över fikat och istället skramlat ihop pengarna och köpt ett reserv hjul till en leasing bil som körs någonstans i Anundsjö.... Hörde nämligen att denna fenomenala kommun har SNÅLAT in på reservdäck. Alltså det finns inget däck att byta till om man får punktering, det är för dyrt. Istället fanns där en slags pump och nått "klegg" att spruta in i det befintliga däcket. Inte ens ett fälgkors finns om man nu skulle vilja slå ihjäl nått... Nej, blev det punktering skulle man ringa ett support nummer med mobiltelefonen och på så vis få nån slags hjälp. Som vi vet är det ingen täckning på mobilnätet i övre Anundsjö. Man kan säja som så att: Hemtjänstbruttan som stod mitt i skogen med ett stort hål i däcket och dsk "klegget" utrunnet på vägen var måttligt imponerad av sin arbetsgivare Kommunen!!

Ja, kursen gick som sagt bra, det här med däcket hörde inte till utbildningen direkt, men visst är det mysko på vad man sparar in på.... Själv sparar jag inte in på TÅRT ätningen i alla fall. Annica och jag mumsade minst 2 bitar var ikväll när hon var här och hälsade på. Nej, nu måst ja slut och surr, har en Lisa Marklund som ska läsas. Good Night....

1 kommentar:

  1. Detta kan inte vara sant... jag som jobbar politiskt måste få lite mer info om detta... bara för att kunna göra en skrivelse. Helt sjukt! Är väl helt annat om man jobbar i hemtjänsten i stan?!!!
    Ser att tiden för din blogg inte stämmer... du måste nog in och redigera lite... Jag hade också så där tidigare men då såg det ut som om jag satt och bloggade på arbetstid... det kan man få sparken för har jag hört!
    Natti natti!

    SvaraRadera