torsdag 26 mars 2009

Ännu en vab dag

Ja ha, en dag till med sjuka barn. Nova är risig i magen fortfarande. Har köpt majsvälling, Syster Sara tyckte att jag skulle ge morotspure och morots saft. Men det har jag inte gjort. Vem fågeln vill äta det?? Nej, får se om det kanske har vänt nu, hon har bara haft "räser" en gång idag... Men blir ett barn friskare blir det andra sjukare! Vi var ju som sagt på 5 års kontroll igår. Oscar skulle vägas, mätas mm. Även vaccination skulle göras. Det gick bra, än fast flickan som var före skrek på högsta nivå. Lät som Jones höll på ta livet av henne.. Oscar satt alldeles blick stilla. Rörde inte en min. Var väl för skräckslagen.... Sen åkte vi till Edvarssons och inhandlade diverse målar saker. Nu ska "rönnbärs" tapeten målas över!! Impuls köpte oxå två rullar tapeter som jag inte har nån aning om vart jag ska hä....

I alla fall förflöt eftermiddagen i vanlig fart. Bjöd mamma på kaffe och världens torraste mazarin, köpt på "köpra" i Bredbyn. Sen på kvällen märkte jag att Oscar hade slutat att gå på vänster ben (där han fick sprutan). Han hoppade fram eller kröp, gick inte alls att stödja på benet. tänkte att det skulle gått över tills idag, men i morse var det lika dant. Fick ringa vårdcentralen och fråga om det var vanligt att det blir så här. Syster Siwert slog i fass och kollade biverkningarna men var osäker, han ville tala med dr Jones. Sedan på förmiddan ringde han upp och sa att vi skulle avvakta idag. Trodde att en nerv fått sig en duvning och det var därför det blev så här. Men han var inte säker utan vi skulle höra av oss på fre igen. Än har Oscar inte gått på benet och klockan är halv sex, så det blir väl vårdcentralen imorgon också. LESS.NU.

Nej, nu ska jag göra mej beredd för att ta emot den förlorade sambon. Han borde dyka in här när som helst...(vad beredd är får ni själva lista ut!)

Miwa, var du på byn idag?? Tyckte jag såg dig i en "racer Attityd bil". Att du inte kom in en sväng....

3 kommentarer:

  1. räzerbajz är ingen lek. men BRA att du inte tvinga i hon äckel morotspure!! Få se, skulle du bjuda på mat på lör eller? vore ju inte helt fel. Hoppas Oscars ben bli nån ordning på oxå. Hörs törs tom börs. (ett rim)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det ordnar sig med kidsen... mysko med Oscars onda ben!!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag var på byn förra veckan och ragga =) . Jag var för blyg för att komma in =P . Miwa

    SvaraRadera