tisdag 31 mars 2009

Skilsmässa på gång?

Söndagens pimpeltävling slutade utan fisk för min del, derodde kanske för att jag inte doppade nån krok.... Jag gjorde mitt bästa för att fika så mycket som möjligt istället! Burgare, bullar, kaffe mm. Oscar var med i tävlingen men fick inte ett enda napp, men alla i barnklassen fick pris, han valde ett pimpelspö, så nu kan han träna lite.

Så har man jobbat två dagar. Det har gått smärtfritt, inga sjukdomar.....Sista Måndagen i månaden betyder Trädgårdsmöte för min del. Vi är en hög med "tanter" som träffas en gång i månaden och läser trädgårdsböcker, diskuterar, fikar och har allmänt trevligt! Denna gång var vi hos Gunnel W. Vi var nio stycken och förhoppningsvis har vi raggat en medlem till, om hon inte blev skrämd igår förstås.....Gunnel bjöd på ananaspaj med grädde. Bland det godaste jag ätit på länge. Vill ni göra nått riktigt gott, ring till Gunnel och be om receptet!!

Är det nån som mot förmodan funderar på skilsmässa? eller kanske nån stadsbo som vill prova på Lant livet ett tag? Då ringer ni till Pär Wallin ögonaböj !! Han har nämligen en lägenhet ledig hos min granne, Joel. Jag hade ett ärende till lägenheten här om dan. Blev mäkta imponerad! En helmysig lägenhet. Så alla stadsbor, nyskilda, oskilda, oskyldiga, enskilda, envisa, och så vidare eller vem tusan som helst, ta chansen och bo i Skorped!

Kanske kan jag locka HIT någon från wisterial lane (uttalet?). Det är nämligen dit jag tänker bege mig just nu. DESPERATE HOUSEWIFES

God natt.....

1 kommentar:

  1. Trädgårdsmötet... är ju givetvis en studiecirkel i SV!! Såg att gubben kom hem igår.. trodde du va "gräsis" du me´.
    Man kanske skulle ta å hyra den där lägenheten bara som en "oas" för uttröttade mammor?! Ä du me´? Så kanske man kan få se på nåt annat än playhouse disney...
    Akta dig för skämtare imorgon!
    Natti natti

    SvaraRadera