måndag 6 september 2010

Sopberget!

Ni vet väl att återvinningscontainrarna är här i Skorped den här veckan.....Så passa på att bli kvitt nå rat! För det kan väl inte bara vara i den här familjen som det fullkomligt svämmar över av sopor?? Fattar det inte! Vi har bara bott här ett par år och ändå har man hunnit samla på sig gigantiskt med grejer som inte behövs.....Sju pinfulla sopsäckar har jag städat ihop idag. Å då har jag bara tagit på ytan.....Usch å fy! Vi måste börja konsumera mindre?
Dom här fyra busarna var överlyckliga efter att ha hittat varsin telefon vid sopsorteringen.....Jag var själv bra sugen på ta hem lite armeringsjärn, som nån kastat där.

Idag har jag och barnen storgjort och premiärprovat mitt nya rånjärn......Fy fågeln va svårt det va!!! Hur bär sig alla tanter åt som får exakt likadana rån och perfekt rullade. Varmt som tusan är det ju också! Måste fråga nån pensionär hur man ska gå tillväga. Det hela slutade med ett brännt finger på Nova och 11 stycken halvdana, sega rullrån.....hm....

Här kyler Nova ner sina fingrar i ett glas med kallt vatten, å se vilka bedrövliga rån vi åstakommit........Vi kan ju i alla fall bjuda Annica på dom, tyckte Oscar, å jag höll med!

Ni missar väl inte Kvalster på tvn ikväll, det är en lustig serie......Ska ladda inför den nu, tack å god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar