måndag 20 september 2010

Bajskorv!

Pust! Nu är jobbarhelgen bortgjord för denna gång.....synd bara att den dyker upp så himla fort igen! Idag är jag ledig, men inte har det gjorts nå många knop för det. Förkylningen gör jussom att all ork försvinner.


Nu till....BAJSKORV! Den överskriften passar både in på att Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen och på att nån kattskurk har skitit överallt i mitt trädgårdsland.....Äckligt!

Läste väljarstatistiken i ÖA. Det finns fem stycken Sverigedemokrater i Skorped, för fyra år sedan fanns det en om jag minns rätt.....


Har läst på lite om SD och det tycker jag ni också ska göra. Gå in på http://wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna och kolla upp var SD står i olika frågor.....Det gäller mycket mer än flyktingar och invandrare.....Där kan ni se vad dom tycker om abortlagstiftningen, samkönade äktenskap, adotion mm. Intressant läsning!

En fråga som jag "nästan" håller med SD i är att föräldrarna själva ska få bestämma över föräldraledigheten, MEN, dom vill ju även få slut på genustänkandet inom barnomsorgen.....Då blir åtminstånde jag lite skeptisk.......Undra vem av föräldrarna dom tycker ska va hemma med barnen???

Nej, slutsurrat om politiken nu för en stund. Tack å huj!

1 kommentar:

  1. Håller med !! Bajskorv är ett ord som sammanfattar alltihop !! /Malin

    SvaraRadera