onsdag 1 september 2010

Pust....

Så där ja! Då var gardinerna uppsatta i vardagsrummet och matrummet. Tack för hjälpen Mattias och Maria, tack vare er fick jag tag på gardinerna jag ville ha, visar upp resultatet senare.
Det är en väldigt STOR speciell dag för mig idag......Erlands Älghorn har äntligen kommit upp på sin heders plats. Å snyggt det blev! Nu måste jag bara måla en fondvägg också, sen är det klarrrt!

Linda-Länsmans tre funderingar om i dag:
1. Hur kommer det sig att mina hemodlade morötter blir ljusorange när dom kokas, och köpta morötter i samma gryta blir knallröda?......och såklart smakar dom hemodlade MYCKET godare....Skumt....??
2. Nyss hemkommen ifrån en springrunda.....Varför utsätter man sig för det??? Både tråkigt och jobbigt. Dessutom sprang jag över både en död orm och ett groddlik.....

3. Jag brukar tycka att det är "si så där" när POLISEN är här i Skorped och snokar.....Man kan ju åka på en fortkörningsböter om man har otur..... På senaste tiden har vi Skorpedsbor blivit HELNÖJDA över att Bylingen håller sig häromkring....Idag slogs nog nytt rekord i antal poliser i Skorped på samma gång......Tack för det! Nu kanske vi får lugn och ro i byn....
Det var det.....God night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar