lördag 25 september 2010

Ramsele

Så där ja! Då har jag skickat iväg hälften av familjen till Ramsele och lastbilsmässan. Eller Tråksele som en finurlig typ som sa.... :) Jag och Nova håller oss hemma och mysar i regnet. Svampskogen känns avlägset just nu. Får se hur det blir på eftermiddan. Idag har vi (läs sambon) börjat riva på övervåningen. Vi ska försöka få till två rum till barnen. Så snart är "bagarrummet" ett minne blott. Det är ett rum där dom inlejda bagarna fick bo på den tiden det var bageri här i huset......Jag måste nog starta upp ett bageri jag också....Det skulle va kul ! Men, va tjock man skulle bli.....

Apropå tjock....inte blev man smalare av denna läckra paj. Både grädde och cremefraiche gör pajen särskilt god!

Nej, nu ska jag och Nova gå upp på "bötten" och sy lite. Vi hörs å syns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar