onsdag 2 december 2009

Usch....vilken tråkig nyhet...

Ibland läser man faktiskt nyheter i ÖA.....Idag stog det att både Skorpeds skola och Skorpeds Service hus var hotat av nedläggning.....Eller åtminstånde skolan. Servicehuset kunde dom tänka sig att sälja ut.....Nu är affärsideérna på topp!! Tror faktiskt jag ska ta och rycka in min nuvarande arbetsplats! Frågade ett par pensionärer om dom var villiga att bidra med lite kapital, men det var ingen som nappade....undra varför? Och om det skulle bli affär måste man väl börja å elda ved där så de inte bli så dyrt! Jag har ju en sambo som älskar att göra ved....han ställer säkert upp....plus några gamlingar som staplar.....Bli ju perfekt....Känner hur alla pengar flödar in?? Plockar nog ut en rejäl bonus redan första året.....vd Linda Lygdman!



Skämt och sido.....Men låt för FÅGELN bli våran skola.....nån måtta får det va på sparivern....Jag tycker det ser ut som det är många barn som går i Skorpeds skola....


Dagen har annars bestått av jobb hela dan, fick träffa en ny poolare idag plus två nygamla vikarier....en hade blivit mycket smalare sen sist.....-10kg på 5veckor.....BRA JOBBAT!! Men vad dieten hette har jag glömt....Var nån pulver soppa som man åt istället för mat.



Nej, nu måste jag ner i pannan å kolla läget.....

1 kommentar: