måndag 21 december 2009

Granen står så grön...

Igår kläddes granen här i huset. Allt för tidigt enligt traditionen men vad gör väl det? Den blev jätte fin. Tre kusiner pyntade det mesta, men granen är så stor så det blev lite svårt att nå upp. Glittret blev också lite si och så......Måste köpa mera till nästa år!
Granen barrar redan hur mycket som helst. Den blir nog inte långvarig. Men man brukar ju vilja bli kvitt den ganska fort efter nyår. Tur är väl det.....

Idag har vi varit ute och skottat och grejat lite å sen tog vi oss en sparktur. Resten av dan har väl mest gått i sakta mak. Inga stordåd uträttade kan man säja. Egentligen har jag en hel del målning jag skulle kunna roa mig med. Igår fick man en smärre chock när man kom ner i nya hallen och såg att Nova fått tag i en bläckpenna och ritat både på väggen och på skåpen jag målat om......GALEN!! Tur i oturen att vi valde målade väggar. En tapet har ju varit svår att fixa till. Nu äre till å leta fram rollern igen. Och vad gäller skåpen så är jag ändå inte helt nöjd med den så den får nog åka upp på övervåningen ganska snart.......Nova får väl den på sitt rum som straff!!!
Ett år köpte jag lila kulor för att förgylla granen med.......Men då "gatt" till å med sambon ryta till!! Det blev alltså inga lila läckerheter i granen. Bara röda ska de va....Dom där lila såldes på en loppis på Bygdegården vid nått senare tillfälle. Alltså kanske det finns en lycklig lila gran här i Skorped!

Good night allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar