söndag 6 december 2009

Skärpning...

Nu måste jag skärpa till mig. Har inte skivit nått i bloggen på länge....Så en uppdatering är väl på sin plats. För det första dök sambon upp här på torsdags kvällen och då blev det ju gos för hela slanten. Fredan fördrev jag på Servicehuset och på kvällen blev det tacoätning precis som vanligt.

Lördan var stora julklapps dagen. For och lämnade barnen hos Danke och Marina och sen bar det iväg till stan. Väl där hälsade vi på hos nya Barnens hus. Trevlig affär, finns ju hur mycket som helst som ett barn skulle vilja ha. Dessutom granne med en djur affär....Dit skulle jag gärna gått, men jag hade ju sambon med mig, så det var inte att tänka på. Sen fortsatte julhandlingen inne i stadens gallerior.

När man lämnar byhålan och åker in till stora staden brukar man alltid träffa på nå känns falk, så även denna gång. Först träffade vi på våra föredetta grannar, lilla Moa med sin mamma och pappa och efter en stund fick jag även prata med Moas moster. Anna Andersson va också på stan.....Det var trevligt, blir alltid så långt mellan gångerna man träffas. Sen fick jag vinka till min syrra Ethel. Hon verkade va ute efter nå snygga skor, å skor kan man ju aldrig få för många av.....När vi var på väg hem mot bilen med alla varor hann jag även få ögonen på en bloggkompis...Miwa var ute på stan.....

Stadsbesöket gick bra och jag lyckades till och med lura in sambon på Cubus en sväng och sen bar det iväg hemmåt till nya äventyr, nämligen Luciafirande i Önskan. Marina hade tagit med busungarna dit på förmiddan och tränat......

På kvällen for vi alltså iväg till Önskan och där kryllade det av tärnor och tomtar i alla storlekar. Söta som bara den!
Här är det uppställning i väntan på att få börja lussa. Spännande.......

Julstämmningen blir på topp av såna här tillställningar. Luciasånger och kaffe med lussebullar och pepparkakor! Kan inte bli bättre......Det var inget stillsamt luciafirande där uppi Önskan. Ljudnivån var ganska så hög emellanåt. Men jag hörde ifrån en säker källa att det inte alls var så farligt. Det bruka kunna va bra mycke ljudligare! Här verkar det inte va nå bus på gång. Ett väldigt allvarsamt luciatåg.......Barnen var jätteduktiga och en del läste verser. (Skräcken själv när man va liten......)

Kvällen avslutades med lotteridragning och godispåsar till alla barn......Turen håller i sig när det gäller att vinna. Nova drog ju hem en brandsläckare för ett tag sen, och Oscar knep första vinsten i Önskan. Måste nog plita ihop en lottorad?


Oscar är helnöjd över sin näverstuga som han vann.....

Nu är det Söndagkväll och sambon är bortskickad till Stockholm igen. I morrn är det jobb och jag har hört ryktas om att det är LÖNESAMTAL på gång......Va kan en halvgamm undersköterska va värd??? Det ska jag fundera ut inatt......Tack för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar