tisdag 22 december 2009

Otursdag....

Vad har hänt i mitt liv i dag då? Jo, dagen började vid halv sju med kaffe och ÖA. Sen upptäckte jag att en adventstjärna slutat lysa......Jobbigt! Höll på säkert i en timme bara för att försöka få nå liv i den igen. Klippte tillslut av sladden och tänkte att jag sätter in en vanlig hängande lampa istället. Det var då svårigheterna började. INTE en enda lampa med vanlig kontakt i hela huset och ändå räknade jag säkert ihop till tio olika lampor under tiden jag letade. Slutade med att jag knöt fast stjärnaset på en gammal lampfot. Fult som bara den. Nu är det andra stjärnan som går sönder denna jul......(fast då får man en anledning att köpa nytt å de ä ju kul förstås...)

Lite senare på dan upptäckte jag att internet slutat fungera! Och det betyder oftast att det är nåt fel på telefonin. Mycket riktigt! Både telefon och dreambox helvetet är stendöda! Usch och fy för elektronik, man behöver det ju hela tiden......

Sen har det jäklats med pannan idag. Det har låtit som ett helt tröskverk nere i pannrummet! Rören har skakat och levt om som bara den! Å det var inte "kokning" som va felet....Fick ingen ordning på eländet. Men tillslut kom svärfar till undsättning......Fixade det hela på några minuter! Tack vare väl. Trodde hela pannrummet skulle sprängas....

På kvällningen skulle jag fixa årets julskinka. Lätt som en plätt! Gör som jag alltid brukar, alltså skjuts in i ugnen och sen sköter den sig själv. Men när jag skulle kolla temperaturen nån timme senare vet jag inte vad jag gjorde. Lyckades i alla fall riva ut plåten så den hamnade på golvet. Skinkan och formen hamnade upp och ner inne i ugnen! Allt sky rann ju så klart ut på botten, å det var inge lite de.....Mysigt värre! Så nu har ugnen förvandlas till en stor kolbulle längst ner. Det blir till att skura bort eländet i morgon.....

Men nu har nog lyckan vänt.....Sambon dyker snart in å då blire mys för hela slanten.....Och en skink macka förstås.... Tack för mig.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar