onsdag 30 december 2009

Nu närmar det sig....

Ju närmare Nyår man kommer desto mer less brukar jag bli på julkrafset...Konstigt! Det som var så mysigt när man tog fram, vill man nu fort som ögat kasta tillbaka i sina lådor igen. Jag smög faktiskt bort lite tomtar idag när jag städade.....

Vad händer annars i familjen då? Jo, igår for jag över skogen till Sollefteå. Hade en del smågrejs att köpa, dessutom ska ju gamlingarna ut och förlusta sig igen. På Lördag åker en hel drös med Skorpedsbor in till stora staden för att först se Modomatchen och sen fortsätta till Olerys....Blir greate!! Men som sagt, man måste ju va klädd också......Och jag har ju nästan inge kläder så därför köpte jag lite nytt när jag liks va i Sollefteå. Stövlarna som jag gick och sneglade på innan jul var plötsligt mycket billigare! Så nu står dom i min garderob och väntar........att jag redan har tre, fyra stövlar sen förut gör väl inte så mycket.....?
Mina nya skor ser väl ut ungefär så här.....
När jag kom hem blev det kaffe med H Forsén ifrån "sjön" och Annica-Pannika. Som förövrigt gick i foppa skor.....varmt å skönt när det är sådär -25 grader ute.......Senare på kvällen blev det fart på Näsströms bröderna, dom har nämligen köpt sig en "vuxenleksak". (Inte en dildo) utan en stor bamsing till traktor. Så nu ska de bli KUL att skotta!! Jag har redan beställt på några stenbumlingar till trädgårn å nu törs Sambon inte neka.....

Han sa bara så här: Jajamensan! Det går fint de! Visa bara vart jag ska hämta dom nånstans..... Så har ni nån "gammgråsten" som ni vill bli kvitt? Bra, Toriro hämtar dom direkt.......
Idag åkte dom nya traktor ägarna iväg bort till nyförvärvet....Glad i hågen talade dom om både tvättning, dammsugning och torkning.......Ja, av traktorn förstås! Inte i hemmet....
Över änd out för denna gång!

1 kommentar:

  1. Givetvis är det skillnad på listor och listor... Skorpeds-hott-lista är ju nåt särskilt!! Den va man ju me å skapade själv. Ses i kväll!!

    SvaraRadera