onsdag 16 december 2009

Dagens hjälte!

Dagens snällaste hjälte kommer ifrån Byvattnet och heter Kjell Karlsson. Han var räddaren i nöden när jag var ute i hemtjänstbilen idag.....Kommunens leasing bilar heter Ford och kan inte vara tillverkade för norrlands vintrar...Bilens bromsar fryser fast så fort det blir lite snö och hela bagaget fryser och isar igen av all snö som fastnar. Snön packas också i hjulhusen så man nästan inte kommer fram.


I alla fall så frös bromsen fast och när jag skulle dörna iväg så kom jag ju ingen vart. Enda som hände var att jag höll på att styra iväg rätt ner i diket! Bildäcksaset gick inte att få loss på någe vis. Å inte hitta jag nå schysst verktyg att slå med heller. När jag väl kom in i bagaget vill säja. Det satt fast som berg. I denna stund kom herr KK brännande med sin traktor. Han kom snabbt till undsättning och for hem och hämtade en slägga. Några slag på däcket å de va bar å åk! Tack för hjälpen......(nu har vi lagt in hammarn i bilen igen, för vi bruka ha en där, för problemet återkommer ju varje år). Så nu jämarn ska jag "sla" om det händer igen och det gör det, var så säker.......

Med en "stjärnbil" har det aldrig hänt...??

Nu blir det roligare nyheter!! Dom nya tjänsterna på hemtjänsten är tillsatta och i Januari börjar tjejerna hos oss. Det blir särkilt enkelt med inskolningen och man behöver inte ens presentera sig. Det är nämligen två Skorpeds tjejer som knipit dom åtråvärda? tjänsterna. Det ni.......

Nu ska jag se sista avsnittet av hemmafruarna....och snart blir man en själv också! Åtminstånde över jul.......God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar